1 august 2010

IMPORTANT - Un sistem nou, de proba

Mi-a luat cateva zile bune pana sa-mi vina cheful si sa intru din nou in ritm. Am mai lucrat la comenzile vechi care, saracele, m-au asteptat sa termin eu licenta, dar parca le-as lasa putin deoparte, pentru o perioada. De aceea, am gandit un sistem, care sper ca imi va fluidiza munca mai bine si ma va ajuta sa combin mai armonios cele doua parti importante ale activitatii mele: conceperea produselor noi si realizarea produselor la comanda. Fiecare e la fel de importanta pentru mine, si cred pentru orice artizan, pentru ca in prima faza, iti dezvolti creativitatea, creezi de placere, cauti inspiratia in orice te inconjoara pentru a da forma unei idei timide, care asteapta sa fie materializata. Iar a doua etapa, e acea legatura pe care o stabilesti cu clientul, e dovada ca i-ai castigat increderea incat iti da mana libera la creat sau iti sugereaza el o idee, e stabilirea unei relatii mai apropiate. Nu se poate una, fara cealalta. Dar si daca una din faze imi ocupa mai mult timp decat cealalta, se produce un dezechilibru.

Asa ca, am gandit urmatorul sistem, de proba la inceput, dar daca are rezultate pozitive si vad ca merge, il voi adopta si pe viitor. El suna asa:

Etapa 1 – Creatie:

  • Incepand de astazi, 1 august, imi voi rezerva 2 saptamani de creatie in care imi voi pune in aplicare propriile idei, si ma voi ocupa DOAR de acestea.
  • Produsele vor fi postate imediat dupa realizarea lor sau dupa o perioada de cateva zile, mai multe deodata.
  • In acest timp, produsele noi pot fi comandate si expediate de catre mine, insa NU PREIAU COMENZI pentru produsele vechi, care nu sunt in stoc. De asemenea, ele pot fi si rezervate, in asteptarea altora noi.
  • Voi anunta cu cateva zile inainte data la care incepe perioada comenzilor.

Etapa 2 – Comenzi:

  • Dupa cele 2 saptamani, vor urma alte 2 in care puteti trimite comenzile voastre si eu le voi realiza DOAR in acest timp. De preferinta ar fi, sa-mi trimiteti comenzile (pe mail) la inceputul celor 2 saptamani, ca sa am timp apoi sa le si fac. (Nu m-am gandit inca ce se va intampla daca sunt prea multe si nu ma incadrez cu ele in acest timp... Cand voi gasi o solutie, o voi adauga la “regulament”)
  • Daca aveti produse rezervate, puteti de asemenea sa mai comandati si altele (exceptie facand cele UNICAT si VANDUTE), care nu sunt pe stoc si se pot reproduce sau puteti cere un produs facut la comanda, dupa preferintele voastre.
  • Prioritate vor avea clientele care doresc accesoriile pentru un eveniment important si exista o data limita (ex: cadouri pentru zile de nastere, nunti, botezuri, alte ocazii) De preferinta ar fi sa dati comanda cu o perioada de comenzi inainte de evenimentul respectiv, si nu doar cu cateva zile inainte. (ex: daca evenimentul pica in ultimele 2 saptamani din septembrie – perioada de comenzi, ar fi bine sa dati comanda in ultimele 2 saptamani din august – perioada de comenzi) Daca nu am timpul necesar realizarii sau materialele necesare si nici destul timp ca sa ma aprovizionez, e posibil sa refuz comanda.
Intentionez ca dupa aceasta perioada de proba, sa prelungesc timpul de creatie la o luna si timpul de onorare a comenzilor tot la o luna. Astfel, sper sa nu ajung sa fiu foarte presata de timp cu comenzile si sa evit aglomerarea lor.

Alte motive pentru care am ales sa procedez astfel, sunt: incercarea mea de a transforma cat mai multe accesorii in “produse unicat” si evitarea de a reproduce produsele vechi in mai multe exemplare, si posibilitatea de a-mi crea un stoc constant de bijuterii.

Imi pare rau daca nu e chiar pe placul tuturor acest sistem, dar il consider benefic pentru a crea un echilibru in activitatea mea. Sper sa fie bine primit si sa-mi fie intelese motivele. Dar cum ziceam, nu e nimic batut in cuie – vad cum merge acum si in functie de feedback-urile voastre, as putea schimba cate ceva, daca e nevoie.

Astept cu nerabdare parerea voastra despre acest sistem. Mi-ar place sa stiu daca credeti ca ar putea fi folositor, sau daca nu e prea bine gandit, sau daca ar fi sa-l adaptati si voi, ce alte aspecte ar mai trebui atinse. :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu